Satu Cerita Banyak Makna (Episod III)

>> Tuesday, June 8, 2010

2007

Semester Julai (UTP)

Kitorang berpindah masuk ke V3E. Semester ni bilik kami tidak lagi dikelilingi oleh kawan-kawan sepermaenan... Tapi rumah masih maintain dengan kawan-kawan yang suka merapu. Kecuali Abg Razak. Ok. Abg Razak pun merapu sekali kadang-kadang.

Aku rasa semester nilah paling banyak sesi-sesi aku buat hal dengan Bobo. Sehingga muncul watak Figo dan Piduih sebagai abang Bobo (kini ketiga-tiga mereka telah menubuhkan Geng Kaki Rimbuk). Roy pula berfungsi sebagai penasihat aku untuk mengawal tingkah laku Bobo.

Masa ni, aku dan Bobo banyak menghabiskan masa bersama Abg Razak. Macam-macam nasihat dia bagi pada aku dan Bobo. Aku dan Bobo hanya mampu mendengar dan kadang-kala berkongsi pendapat juga. Tapi banyak Bobo yang bagi pendapat. Sebab faham-fahamlah perangai aku dan Bobo kan.

Aku pendengar untuk Bobo pengulas.


2008

Semester Januari (UTP)

Kitorang masih tinggal di V3E. Bilik yang sama. Jiran yang sama. Cafe yang sama.

Detail mengenai semester ni boleh di baca pada topik sebelum ini:

2007

Semester Julai (UTP)

Aku masih pendengar untuk Bobo masih pengulas.


2008

Semester Julai (UTP)

Kitorang berpindah masuk ke V4C. Semester ni bilik kami kembali dikelilingi oleh kawan-kawan sepermaenan...

Aktiviti berjaya dipelbagaikan. Dan semester inilah tragedi dendam kesumat Bobo terhadap kawan-kawan sepermaenan yang akan disimpan sampai bila-bila bermula.

Tanggal 25hb Julai, selepas solat Jumaat, kami (aku, Roy, Figo dan Piduih) telah bertolak ke Cameron Highland dengan menaiki dua biji motosikal LC (credit to Seni) untuk bersuka ria riang melihat sunset bergambar sakan makan durian tidur di taman melawat ladang teh makan roti telur dadar tanpa pengetahuan Bobo. Ok. Kantoi dengan Bobo di Kopetro selepas mencucuk duit di bank. Cerita lebih lanjut hanya akan memalukan pihak terlibat termasuk aku. Yang ini aku minta maaf banyak-banyak ya Bobo. Tak elok simpan dendam lama-lama. Buat sakit hati ja.
Hihihihihi...

Di hujung semester, aku dan Bobo perlu berpisah selama setahun. Semester Januari 2009, Bobo akan menjalani Latihan Industri dan Semester Julai 2009, aku pula akan menjalani Latihan Industri. Seriously, masa Bobo nak naek kereta, aku orang last salam dengan dia, terasa sedikit sedih. Dengan muka sedih Bobo yang aku tak tau ikhlas ke tak, aku tiba-tiba terasa sentimental. What the tooottt... Cukup. Cerita lebih lanjut hanya akan memalukan aku sendiri. Cukup hanya jika memalukan Bobo.

Maka, berakhirlah tahun 2009 dengan pemergian Bobo. Semester hadapan aku bersama pengganti Bobo tetapi masih ada cerita antara aku dan Bobo.


OK. Cukup tiga episod. Nanti sambung lagi. Baca artikel ilmiah panjang-panjang ni mesti korang bosan. Kan? Kan?

0 luahan rasa:

  © Blogger template Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP